2 juli 2013

Konsten att hitta besättningsmedlemmar: Mary-Ann

"Du menar att de pengar du ärvde av din farbror är spenderade. Alltihopa." Keegan drog lite missnöjt på munnen.

"Och inte nog med det, du och den där gatungen har tagit lån för mer pengar än vad du ärvde till att börja med." Keegans ögon blev hårda och hans käkar spändes.

"Du är ansvarig för mig din idiot, när hade du tänkt meddela mig om att jag inte har någon hemgift och att du tänkt sluta betal mitt underhåll?" närmast skrek Mary-Ann.

"Jag tänkte erbjuda dig styrmansposten." sa Keegan kallt. Mary-Anns ögon blev stora och hennes knutna händer slappnade av. Hon började säga något men stängde munnen utan att ett ljud passerade hennes läppar. Hon la armarna i kors under brösten och började stryka sig själv långsamt på överarmarna.

"Men jag har ingen erfarenhet och jag är bara arton"

"Från och med det att du kliver ombord är du 22 och gatungen kan lära dig allt du behöver veta."
Mary-Ann slog skamset ner blicken.

"Snälla, berätta inte för Kimothy vad jag sa."

"Skall jag ta det som ett accepterande?" Mary-Ann släppte ner armarna och log sitt skimrande leende.

"När börjar jag kapten?"

Inga kommentarer: