4 juli 2013

Veckans prioriteringar

Hela den här veckan har jag bott I min festmans underbara stuga, endast 15 minuter från jobbet. Helt underbart och jag har fått tillgång till otroligt mycket av min tid! Varje dag har jag simmat I Skellefteälvens sextongradiga vatten och påtat kring de tre små söta husen.

Trots all denna extra tid har jag inte skrivit något och jag har inte ångest över det. Nu när min festman har semester ligger mitt fokus på att göra typiska sommarsaker, gyckla på gräsmattan, bada, ta långa skogspromenader...

Detta har gjort att jag har fått tillbaka min skrivarlängtan. jag längtar efter att skriva klart det kapitel jag just påbörjat och jag samlar inspiration och fakta tills när Josef börjar jobba igen om 1½ vecka.

Helt frånskilld världen har jag inte varit då Skecon börjar imorgon! jag har pysslat till min piratpistol för att den ska se mer steampunk ut. Och jag har haft in min bruna skinnkappa till skomakaren för helrenovering. Jag var tvungen att betala det hutlösa priset av 80kr. Ingenting! Hade jag mer skinnkläder skullejag lämna in dem en gång I halvåret.

Jag hoppas på att träffa massa trevliga människor på Skecon och kanske till och med skaffa mig någon mer bloggintresserad.

För dig som är något insatt I min värld, jag tar gärna emot frågor om karaktärerna som jag kan svara på med en mininovell

Inga kommentarer: