11 juli 2013

Skecon och Fandoms

Febern har släppt
Hostningarna stoppat
och min röst är tillbaka!
 
Skecon I helgen var helt underbart. Jag som är något folkskygg (men inte blyg!) trivdes väldigt bra med att det inte var allt för många personer.
 
På redagen uppträdde jag och Skak på Talangjakten under vårt partnerpoinamn Lindonwing Crew. Smygreklam? Ppfff, förstår inte vad du syftar på. Vi van inte men blev väldigt populära och under Ravet övade vi oss på att poia bland folk. Och springa upp på scen ibland så klart.
 
Trots att bara en halv av mina tre tänkta cosplay genomfördes hade jag olika utklädnader varje dag. Fredag var lite allmänt steampunk och mys inför uppträdningen. Lördag blev en snygg räddning av Sherlock och söndag blev spontant Rödluvan.
 
En tjej kom fram till oss på lördagen och kände igen oss från Internet. Helt otroligt med tanke på hur mycket Sherlock det finns här ute och jag fick en ego boost som hette duga.
 
Inför konventet vann jag 200 kr på FutagoShop.se som var där och sålde och spenderade allt på Full Metal Alchemist prylar av olika slag. I en givande discussion som följde på detta kom jag fram till att mina fandoms inte motsvarar den fanfiction jag laser utan de jag helst ser fanart inom, köpper prylar kring och saknar ner till djupet av min själ.
 
Mina fandoms är:
Firefly
FullMetal Alchemist
Tower of God
och så klart
Lindonwing  ^_~
 
Varför laser jag då så lite av det som skrivs I dessa fandoms?
Svar: De håller inte tillräckligt hög kvallitet.
 
Bleh... känner mig som DN:s litteraturkritiker. Men det är sant. jag avgör fort om något är värt för mig att läsa och om det är något jag gillar laser jag ofta mer av den författaren, oavsett fandom. Jag vill helt enkelt kunna sortera/filtrera genom stora mängder material för att hitta det jag vill ha. Och då är de stora, mer vuxna fandomsen jag drar mig till. Såsom NCIS, Stargate:Atlantis och Sherlock.
 
Nästa vecka återgår min Festman till sitt jobb och min fritid kommer till stor del att ägnas åt att skriva, poia och läsa statistik. Och då jag kommer ha tillgång till en dator kvällstid, var beredd på bilder ;)
 
//Evelina / Sushi / Irowael

Inga kommentarer: