4 juni 2012

Första jobbdagen

Det kändes som att komma hem när jag åkte till Boliden i morse. Jag är inte säker på om det blir min fjärde eller femte sommar här men känslan av att jag alltid jobbat här, och att mitt pluggande bara är en fortbildning inom företaget, får mig att trivas.

Jag skulle egentligen inte börjat förän den elfte men jag ringde och frågade om jag kunde komma en vecka tidigare och det var inga problem, det finns alltid data som behöver kodas in i databasen.

Att stiga upp tidigt var dock ingen höjdare då ja i Luleå kan sova till halv åtta. När väckaren ringde kvart i sex ville jag bara slå sönder den och somna om. Men efter att ha intalat mig själv att jag ville tjäna pengar tog jag mig ner för trappen och genom havregrynsgröten.

Jag har haft en lugn första dag och pratat med många gamla arbetskamrater :-)

Efter jobbet tog jag bussen till ske-å och träffade Cajsa, som har varit i Japan under våren. Som jag saknat henne! Vi har haft kontakt över skype medan hon varit där men vi hann ändå inte prata av oss inan min buss gick 18:15 så jag ser fram emot onsdag då vi ska träffas igen :-D

På det hela, en lyckad dag.


Inga kommentarer: