18 juni 2012

Äntligen ut i skogen!

Första fältdagen, woohoo! Det blev dock bara en eftermiddag av skogspromenader och dåliga bilvägar.

Sommaren har äntligen kommit, det är varmt och myggen frodas efter veckorna av regn. Spindelnäten har börjat vävas i skogen och skogsstjärnorna skjuter upp i solgläntorna mellan de stora träden. Mossorna är vattenmättade i många gröna nyanser och ligger som ett mjukt lager på skogens golv.
Skogsstjärna i Ersmark



Men det är inte det mjuka jag söker i skogen utan stenarna, blocken och hällarna.
Min dröm är att hitta en guldåder, den behöver inte vara stor eller brytvärd men det ska synas att det är guld. Att vaska fram en guldklimp ur Skellefteälven är en annan geologdröm. Vill vill vill!

Alla har vi planer för sommaren, även jag. Projekt  som planeras, påbörjas och kanske till och med fullföljs ;)
Mina projekt för denna sommar är en kapitelplan för Sawaels irrfärder, 5-beat baklänges med mina poi och uppdatera min blogg regelbundet. Låter kanske inte så mycket men utöver det ska jag försöka tenta upp några saker.

Jag är nästan klar med min kapitelindelning av Sawaels irrfärder och det är för tillfället hela 37 kapitel! :O och det kommer troligen bli några till. Några i min Del 1 och ett eller två kapitel till på slutet.

Självklart hängde jag upp lite smygraklam! ^.^
I lördags for jag upp till Luleå för att hälsa på min pojkvän och Rosa (färgen) författaren till Vaniljlockar Då min pojkvän jobbat fredag natt lät jag honom sova och drog ut på Pride-firande i Luleås mysiga stadspark. Det var dock inte ett så stort tåg och ännu färre som var utklädda. Men min Tai Chi lärare hade dagen till ära glittrigt skägg och blå glitterkajal vilket ger bonuspoäng. Till middag blev det en efterlängtad sushibuffé (ät så mycket du orkar för 150kr) men den var inte lika bra som den brukar. Kan ha berott på att vi var så få där. Och nu är jag pank men löning om en vecka!

Peppar inför midsommar!
Klart slut


1 kommentar:

Cajsan sa...

Jag vill också ha skogspromenader som jobb.. du får vandra åt mig :)
härliga beskrivningar du fått till! Det märks att du utvecklas :) fortsätt så så blir det ännu bättre ^^