11 juni 2012

Mina framtida cosplay

Som jag skrivit förr tycker jag om att klä ut mig till tecknade karaktärer, det som i Japan kallas cosplay och som spridit sig över världen. De cosplay som jag genomfört är några egna karaktärer och Danmark från Hetalia.

Men det finns många karaktärer med intressanta outfits som jag skulle vilja sy upp.
Så jag har satt ihop en liten lista :-)

Från den koreanska manwhan (manga på japanska men den läses som västerländsk litteratur) Tower of God vill jag klä ut mig till Yuri, princess of Zahard. Hennes stil är underbar och jag älskar hennes hår!

Jamie från den svenska serien Frost, hon har liknande hår som jag och jag vill ta foton på isvägarna utanför Luleå :-D Frost utspelar sig i en frusen värld där man färdas på skridskor nästan överallt, till exempel inne i städer. Vilket passar i Luleå

Iwamine Shuu, läkare från parodi-dateing spelet Hatoful Boyfriend är en karaktär jag länge velat göra. Och jag vill skriva Miskatonic University på labbrockens rygg ;-)

Miscatonic University för oss in i H.P. Lovecrafts mytos och Hastur, en ond karaktär, kungen i gult som sprider galenskap som skulle passa till halloween. Akta dig för att säga hans namn tre gånger, du kan bli galen O.

Men först ska jag cosplaya en otecknad karaktär, BBCs Sherlock, i slutet av juni med de mysiga folket i Norther Lights Cosplay. jag har dock kvar att fixa en kavaj som sitter bra, vilket är riktigt svårt. Önska mig lycka till


Inga kommentarer: