7 juni 2012

Sveriges regniga nationaldag

Jag känner att jag bor i obygden när det endast går en buss in till stan på söndagar(vilket nationaldagen räknas som). Halv tolv går den så halva dan är redan använd. Dock till viktiga saker, som en lång sovmorgon och en nästan lika lång dusch.

Väl inne i stan var planen att lyssna på Skellefteå musikkår i det fira vädret som var hemma i obygden men regnet slog till med all sin kraft. Det har regnar nästan konstant i en veckan så jag är rätt less. Men trots det hemska vädret marscherade kåren från centrum till Bonnstan som är den gamla kyrkbyn i Skellefteå.

Cajsa spelar tuba och det regnade nog in en hel del vatten även om hon bar den rätt snett. Men det är ingen fara för instrumentet tur nog, det är gjort  metall.

När cermonierna var slut och kåren framfört sin sista låt började solen försöka ta sig fram igen, så klart. Jag följde med hem till Cajsa och fikade.

Många konstnärer, modeskapare, låtskrivare och andra esteter har en musa. En person som triggar deras inspiration och produktivitet.

Min musa är Cajsa, vi pratade mycket om vad hon gjort i japan och jag flöt iväg till mina historier direkt, inte för att de har något att göra med japan utan för att Cajsa väckte min inspiration igen som legat nedtryckt djupt nere bakom vänster skulderblad sedan mormor dog.

Därför var jag väldigt peppad på torsdagens blogginlägg, jag började på men började läsa en manga Cajsa tipsat mig om och jag fastnade XD

Bakuman, som mangan heter, handlar om två killar som vill bli Mangaka, teckna och skriva manga, och deras liv. Så på lördag planerar jag att skriva en huvva massa ;-) jag är sjukt inspirerad :-D

Hörs imorgon kväll, då blir det ett inlägg om den inspiration jag hittade i Cypern och vad man gör när inspirationen lyser med sin frånvaro.

Inga kommentarer: