23 mars 2012

Hunger games

May the odds be ever in your favor.
Pinsamt nog måste jag erkänna att jag inte läst böckerna innan filmen kom ut. Skyller på att jag haft tentaP men egentligen var jag nog mest lat.
Igår var det förhandsvisning av den nya ungdoms storsatsningen The Hunger Games. Det var en riktigt bra film men med för mycket skakiga kameravinklar.
Jag skrattade, grät, blev romantiskt varm och väldigt rädd flera gånger vilket jag inte blivit på länge under en film.
I början av filmen är huvudpersonen hemma i District 12 och det är riktigt Steampunk, kolgruva, beigea linnekläder, brunt läder och flätat hår. Ingen ånga eller goggles men jag älskade det. Kontrasten när huvudstadens färgsprakande mode uppenbarade sig var riktigt komisk och vi skrattade gott där på mitten av fjärde raden.

Jag hittade den här sidan när jag googlade efter en bra bild. Den har underbar musik gjord till The Hunger Games boken och jag kände när jag började lyssna att jag genast ville greppa stiftpennan och börja skriva alla tankar som kom för mig.

Så, Happy Hunger Games

Inga kommentarer: