18 mars 2012

Epicness is Epic

Idag är det söndag, vilodagen så självklart stiger man upp tidigt för att göra sig i ordning och fara in till Luleå Domkyrka.
Det är nämligen så att det har varit läger för alla Sveriges ungdomskörer inkluderat Nationella Ungdomskören. Helt helt underbart, en organist som spelade felfritt på den enorma kyrkorgeln och 1700-tals psalmer.
Gamla kyrkor är så inspirerande för mig, som jag gissar att du vet är jag kristen, tror på Gud och allt det där, men kyrkbesöken har inte varit så många. Söndagar är till för mys! ;)
Kören de hade satt ihop sjöng jättebra, en av första sopranerna (ljus tjejstämma) sjöng helt rent och med jätte vacker röst, och jag var inte ens avundsjuk, jag bara njöt när Nationella Ungdomskören (där hon sjunger) sjöng en låt själva.
Sista låten var Hallelujakören av Händel, du vet, Haaaaaalleluja Haaaaalleluja halleluja, halleluja halleeeluja.
Och med akustiken i denna vackra domkyrka.... helt, helt enormt.
Alla mina kristna kompisar från Umeå var där och vi hade en mysig lunch på Max efteråt och jag lovade att komma till TEJP i sommar. Jag är jättepepp på att gyckla en massa då =) Men jag vet inte om det bara blir över helgen eller om det blir under hela lägret.

TIPS: Om du inte sett det, gå in på SVTplay och se Kvinnliga Äventyrare, riktigt bra och intressant dokumentärserie!

Jag har tenta imorgon och på onsdag så håll tummarna för mig, nu ska jag återgå till pluggandet.

Happy Writing!

Inga kommentarer: