19 maj 2009

Irowael

Då sätter vi igång! Jag ska försöka ladda upp ett karaktärschema varje vecka med en bild av min otroliga vän Cajsa (hoppas hon inte dödar mig för det här).
Först ut är Irowael, en av de två huvudkaraktärerna i min roman.

Jag reserverar mig för ändringar, det som står här under är inte hugget i sten, men jag kommer att meddela om jag ändrar något.

Namn Irowael
Kön Kille
Ålder 19
Kroppsbyggnad 178 cm, spänstig, stark
Ansiktsform avlång
Hår- och ögonfärg? Svart, svarta
Hy? Ljus och slät
Hur rör sig karaktären? Stolt och med bra hållning
Kläder? Mycket rött och svart, byxor och skjorta
Sätt att tala? Charmerande och stolt, vältalig
Röst? Melodisk men inte mörk
Dialekt? Det märks att han kommer från en av landets större städer
Hälsa? Blir inte lätt sjuk
Favoritmat? Fågel
Sätt att äta? Nobelt
Vad brukar karaktären ha med sig / bära på? Svärd, ett halsband han fått av sin mor
Märks karaktären i en folksamling? Ja
Varför? Han är väldigt självsäker och inhyser respekt och i viss mån rädsla
Ekonomi – god eller dålig? God
Bostadsort? Loborg
Typ av bostad? Slottet i Loborg
Familj? Lillebror Sawael, far, död mor
Släkt? Tillhör släkten Sanglynx med alla dess intriger.
Vänner? Maar, Yue, Kriamond
Fiender? De Mörka, Många småfiender i sociten
Grannar? Det bor mycket folk i Loborg
Alltid bott på samma plats? Ja, men rest mycket
Utbildning? Den finaste som finns att få för en arvtagare
Sysselsättning? ”Politiker”, studerande
Intressen? Jakt, historia, skrämma folk^^
Officiella hobbies? Jakt, svärdstekniker
Inofficiella hobbies? Skrämma folk!!
Sommaraktiviteter? Mycket ”studibesök”
Vinteraktiviteter? Studerar
Vanor / ovanor? Morgongymnastik
Favoritplatser? Biblioteket i Loborg
Vilka platser undviks? Vanliga världshus i Loborg
Viktiga händelser i livet? När han blev vän med Maar,
Första intrycket? Självsäker typ som tar det han vill ha.

Psykiskt – inuti
Egenskaper: snabb, optimistisk, lugn men otålig, kamratlig, modig, lat, grym(på sitt eget lilla vis), kaxig, ordentlig, pratglad, pedantisk, artig

Talanger: Otroligt bra på att läsa av folk och inte visa några känslor. Fäktas
Svagheter: Bryr sig inte om folk även om han ser att de mår dåligt, överskattar den egna förmågan

Framtidsdrömmar? Ta över Dimhed, hitta en snygg flicka och leda sin klan mot ära och berömmelse

Hemlighet? De ni ^^

Självbild? Jag är stark, jag klarar mig, andra ska hysa respekt för mig

Inga kommentarer: