25 maj 2009

EFS konferens

Från i torsdag till igår, söndag, hölls EFS rikskonferens i Skellefteå. Det var många bra möten och hela fredagen spelade jag klarinett musikdramat "Jona". Vi var dryga sjuttio blåsare (5 tubor!) från hela landet, även om Västerbotten var väldigt välrepresenterat. XD
På lördagen hade jag ett seminarium som hette "Att växa som ledare" som jag tyckte var väldigt givande, det var helt teoretiskt och eftersom jag lär mig bäst genom att lyssna passade konceptet mig perfekt. Lördag kväll var det Brasa (ungdomsgudstjänst) där min kör röjde loss med vår gospelmusik. Jag lärde känna nya härliga människor och det var på det hela taget en lyckad konferens. =)

På torsdagens möte förgylldes kvällen av afrikanska trummor och sång, otroligt härligt!!!
Fredag morgon var väldigt varm och vi stod utanför skolan där vi sov och hade morgongymnastik...
...Som urartade i afropowerfreestyle =P
Här har jag försökt få in hela orkestern på en bild men var tvungen att ge upp, vi var så många! Jag älskar spela i en blåsorkester!!!

Inga kommentarer: