9 feb. 2009

SNÖ!!!!!!!

Som du kanske har märkt har det snöat en hel del i norra Norrland. I torsdags utfärdades tydligen en klass 1 varning. Jag tänkte mest på att jag glömt mössan hemma när jag pulsade mellan Balder och Musikskolan.
Fredag var vi lediga från skolan, lärarna skulle på utbildning, och Saltstation 18 drog till Jörn för att ha trevligt med våra vänner där. Det var otroligt mysigt, de flesta av mina vänner som fortfarande bor kvar i Skellefte följde med. Men saknaden var stor efter många.
Andreas (aka Jörn, även om han inte bor där) Kom hem från sina studier i Luleå. Som hans personlighet förespråkar gjorde han något sjukt, hurm, extraordinärt! han sprutade eld.

Vi hade mysigt i en gigantisk skinnsoffa, öppen eld och gott fika! Som seden bjuder lekte vi väldigt många lekar, bra som mindre bra.

Lördag: -20, halvmeter pudersnö, nypistat och kanske 6cm puder på det när vi anlände till Storklinta skidcenter. Som min ungdomskonsulent uttryckte sig "i klass med kanada!".

Söndag eftermiddag och kväll: -18 (typ), nästan en meter puder, badtunna, bastu och vänner! Behöver mer sägas?

Tyvärr glömde jag mobilen hemma under vårt lilla mimiläger i Jörn och tog inga kort på söndagen... Ska försöka tigga till mig några.

Kör försiktigt!

Inga kommentarer: