23 feb. 2009

Helgen

Som vanligt hade jag fullt upp i helgen och var tvungen att lägga skrivboken åt sidan. I lördags for familjen och badade, vilket var både ansträngande och avslappnande. Jag ÄLSKAR att basta, speciellt när det är kallt ute.

Igår var det heldag med orkestern, nåja två till åtta. Vi övade tillsammans med ungdomssynfonikerna först och hade konsert på kvällen. Jag till min stora förtret har svårt att tacka nej om en utmaning erbjuds så när vi spelade soul bossa nova hade jag ett improviserat solo på tolv takter, och därefter spelade jag och den andra solisten mot varrandra i ytterligare tolv... Jag tror jag hade en puls någonstans kring hundra åttio. I pausen började jag spåra på en novell om några blåsare som hämskt gärna vill starta ett eget band, men ingen av dem kan varken sjunga eller spela gittar, så de bestämmer sig för att spela sin egen musik, på sitt sätt. Insperation även från Apocalyptica.

Inga kommentarer: