24 feb. 2009

...Och fyra veckor senare...

Nu har jag tagit mig igenom fyra veckor av dagligt skrivande, vilket var väldigt intressant. Jag måste erkänna att det dock bara var första veckan som jag gjorde skrivövningarna, även om jag var intresserad av många. Dock börjar jag se en trend av fantasy i mina flumtexter, det är nästan alltid något övernaturligt med på ett hörn.

Det var härligt att skriva på morgonen, även om det aldrig blev mer än tio minuter (Aaaaah Busen går!!!!!!!!) och det var mysigt att läsa tips varje morgon som peppade en att fortsätta skriva. Jag har under dessa fyra veckor skrivit på min fantasyroman, som för tillfället heter: Ett skrin för allt vad känslor rymmer, och har nu kommit 50 sidor i min röda skrivbok (A5) och drygt 220 sidor i min lilla svarta bok (A6) dock ska tilläggas att jag redan innan jag började på Skriv boken! hade skrivit ganska mycket.

Utvärdering: Det var en bra bok, jag har aldrig förr testat på något sånt här, men det var en kul erfarenhet. Men som jag sa, även om jag läste varje dag blev det inte så mycket gjort på övningarna.

Inga kommentarer: