11 mars 2009

Sportlovsuppehåll

Ahh, det var ett tag sen jag skrev. Den senaste veckan har min skola haft sportlov och jag har varit lite varstans. Mellan onsdag och söndag var jag på läger i Klippen, bara just efter Hemavan. Det var riktigt kul, och självklart flödade inspirationen.

När man har oturen (eller turen?) att stå ensam i liften på väg upp mot toppen har man en massa tid bara till att tänka. Jag skrev nästkommande kapitel i min roman i huvudet och fick en hel del små idéer som kanske blir några noveller i framtiden.

Jag har väldigt svårt för att skriva hemma, det blir att jag sätter mig och ser film eller spelar spel framför datorn, jag blir otroligt lätt beroende av saker. Därför är tillfällen som de här otroligt härliga! Jag tänker bäst när jag har folk omkring mig som jag inte har något tvång att tala med, på ett café eller i ett bibliotek, i detta fall i liften. Samma sak gäller för mitt skrivande, jag tror att merparten av min roman (än så länge) är skriven på bussen eller i väntan på att lektioner ska börja. Jag har väldigt förstående klasskompisar som låter mig vara asocial innan, och ibland under, lektioner. XD

Tips till dig som skriver:
Skriv upp alla små idéer du får på lappar och spara i en burk, när du samlat ihop några tiotal, försök få ihop dem och voila: konceptet till en novell eller roman ligger framanför dig.

Kul video jag filmade under lägret =) Några kompisar gör sälen nerför en väldigt brant svart pist i Tärnaby, ni som är beresta kanske har åkt granbacken... ^^

Inga kommentarer: