20 juni 2013

Migrän och The Hobbit

Antal ord digitalt är samma som förra veckan men de handskrivna sidorna hopar sig.

Att skriva en kort novell var svårare än vad jag förväntat mig. Av flera orsaker men framför allt en distraherande fästman och en trevlig familj. 
Min första idé utvecklades så pass långt att det nu är en scen till boken. Vet inte om jag kan klämma in den i kapitel två men om inte hamnar den i början av bok två.

Nästa idé kommer jag att göra men den behöver sin research. Och när jag kommit fram till det var det söndag. Illa men det är mycket lättare med deadlines så jag kommer kämpa för mina lördagsuppdateringar.

Och sen var det det här med prestationsångest. Tänk om det inte blev bra? Hur mycket kan jag bearbeta min text? Hur lite borde jag egentligen bearbeta den? Jag trodde prestationsångesten kuvats nu när jag läste Kreativt Skrivande men den smyger sig tillbaka. Tack och lov inte lika stark.

Vad har jag annars hittat på i veckan? Haft tvådagars migrän och när den väl släppte hade jag så lågt blodsocker att när jag ställde mig upp svimmade jag tillbaka ner i sängen XD måste skriva en sån scen nu när jag har känslan färskt i minnet.

Något jag haft svårt att skriva förr men som jag nu älskar är ögonblicksscener. Vi övade på dem under kursen och mina texter blir mer flödande. Hum... Det blir kanske en ögonblicksscen på lördag...

Har bytt bakgrundsbild på min padda till en stillbild ur den nya Hobbit trailern
Och min startskärm ser ut så här

Höres på lördag min smygande läsare. Tills dess, ha en underbar Midsommar!


Inga kommentarer: