13 juni 2013

Lindonwing

Antal skrivna ord: 20147

Torsdagarnas blogginlägg kommer handla om mig och mitt skrivande. Lördagarnas blogginlägg kommer vara noveller från min värld.

Denna vecka har jag börjat sommarjobba och jag har fått i princip inget skrivet :'( 

Men! Jag har gett min cosplaykompis Lina det första kapitlet och jag var så sjukt nervös när hon läste det. Mycket MYCKET värre än när jag lämnade in till min responsgrupp på skolan. Då hon är konstnär frågade hon mycket kring hur mina karaktärer ser ut. Jag skriver nämligen mest dialog. Det är mycket roligare och min tanketid kring karaktärer kretsar mer kring att man lätt ska kunna förstå vem som pratar på deras ordval. Så nu har jag fått jobba med deras utseende en hel del. Till exempel så hade alla män skägg på den tiden min bok sa föreställa utspela sig så det har varit intressant att planera kring. 

Vi ska nämligen på Skecon 5-7 juli och jag hoppas att Lina har gjort lite fanart åt mig tills dess B)

Just nu håller jag på att skriva en scen där min huvudperson, Keegan, är hungrig och det går verkligen inte att skriva sånt när man är mätt så har bestämt mig för att äta sen middag idag. Förhoppningsvis går det bättre då. Jag har märkt att om min egen sinnesstämning ligger nära mina karaktärers eller om jag klär mig i mina steampunkinspirerade kläder är det enklare att få ner något vettigt.

Ska börja påta på lördagens mininovell redan nu då jag är bortbjuden på 25års kalas.

Ha det underbart du vackra människa och vi syns snart!

Inga kommentarer: