18 apr. 2010

Långt inlägg!

Oj vad det var länge sen jag skrev här! Och vad mycket som har hänt!

Jag har cosplayat, turnerat, fyllt 19, blivit ansvarig för en skrivar-grupp och skaffat pojkvän.

Mycket!
Men om vi tar en sak i taget ;) Cosplay, det var awesome! vi hade jätte kul, jag älskar älskar älskar att spela teater och några officiella bilder: The True North, Better luck next time Den, I've waited for you
19... Jag börjar ha lite ålderskomplex, faster, ska flytta hemifrån, skaffa ett liv, men nu har jag en pojkvän (!) så livet känns underbart!!!!!
Lite om vad jag hittade på när jag fylde 19, Film

Jag har blivit co-founder för en grupp som heter Nordic-Writing, en samling av nordiska författare på Deviantart och ska försöka hålla koll på dom, ge feedback på texter mm =D

Och nu i helgen var vi på turné med vår fantastiska kör United! Och nu på hemvägen snodde/lånade/tog/fick några tjejer bakom mig tag på min skrivbok där jag skriver Lindonwing. Och de tyckte den var som en riktig bok! Jag blev überglad!! och samtidigt har jag känt hur Sawaels irrfärder börjat slita i mig, på det negativa sättet.
Jag är i upplösningen på mitt i denna roman och jag har hållit på med den i ganska precis tre år. TRE ÅR! och jag känner att det är väldigt mycket att skriva över på datorn. Därför har jag enväldigt bestämt mig för att sluta lägga upp kapitel i Sawaels Irrfärder här. Jag kommer att bearbeta de kapitel som finns ute, för ni ska veta att de behöver finslipning ^^;
Varför? För att det känns för svårt att sätta sig in i något jag skrev för så länge sen, speciellt eftersom jag i mitt renskrivande snart kommer till min ursprungliga skrivbok där allt inte riktigt stämmer överens med storyn.

Men misströsta icke, jag har tänkt lägga ut min novell/roman Lindonwing här istället ;) Den är kortare och jag är mycket mer pepp på att skriva över den på datorn då det nästan bara är att skriva av det som står ;) Och den är färsk, jag började skriva den efter höstlovet.

Så, mina pågående projekt:

PROJEKTARBETE - stjäl all min tid, förutom när jag är med min pojke
Novell tävling förr Norran - Evghet, ska skicka in
Novell tävling på DA om känslor, på engelska - planerad, får se om jag hinner
Sawaels Irrfärder, slutet - Håller på
Lindonwing - Berättarstadiet, passerat hälften. Utkast, 54s. Digital, just börjat.


Och som smakprov inför Lindonwing får ni här det första stycket:

Lindonwing gled sakta in mot dockningscentralen hon blivit tilldelad.
”Håll henne stadig” sa kapten Keegan helt i onödan. Hennes styrman hade manövrerat skeppet tillräckligt länge för att veta alla hennes hörn.
Lindonwing dockade utan problem och det eviga surret av motorerna dog ut och ersattes av ett dovare ljud från den flygande staden.
”Paul, har du delat ut vaktpassen?”
”Ja, sir. Vi är helt redo.” Oliver Keegan såg sig omkring på kommandobryggan med sina bruna ögon, alla längtade efter att få gå i hamn efter tre veckors flygning.
”Vincent” han vände sig till den robuste mannen på andra sidan rummet, som trots sitt lite dumma utseende var ett taktiskt geni.
”Du har befälet ikväll”
”Kapten” kommenterade Vincent med besviken röst.
”Vi kommer inte dra upp några affärer ikväll, men binder vi några kontakter söker vi upp dem imorgon.” Vincent suckade, hans kapten såg förbi hans kommentar.
”Juliette kommer inte att bli glad.”
”Lediga” sa Keegan och reste sig med ett leende. Han vände sig mot Paul. Förste styrman var längre än Keegan och bar sitt långa rödblonda hår i en hästsvans.
”Vad sägs om att ta och leta reda på Kimothy och hitta en pub?” Paul bytte ett leende med andre styrman Mary-Ann som satt med korslagda ben i en stol bredvid dörren.
”Jag hoppas de har något bra lagrat vin” svarade hon och reste sig elegant i sin mörklila klänning. Hon var mullig och lång, lika lång som Paul och utstrålade beslutsamhet. Hennes bruna hår var utsläppt och räckte till midjan. Keegan såg mellan sina befäl men utan någon vidare kommentar ledde han dem från kommandobryggan för att leta reda på Lindonwings mekaniker.

Inga kommentarer: