23 okt. 2009

Steampunk... del 1

Har ju lovat ett steampunk-inlägg ganska länge nu... Men men. Jag är frisk, nästan och överväldigad av läxor. Slutsats: var inte sjuk om du går Natur... Suck... Men jag reder mig. Högskoleprov imorn och jag är väl lagom nervös, tror inte det kommer gå så bra.

Men till vad det här inlägget skulle handla om: Steampunk!
Jag skrev någon gång i somras hur besatt jag blivit av den här stilen och det är sant. Har till och med börjat skriva på en steampunk novell. ^^ Synd att jag inte tagit kort av min fina lilla kostym än. Får sätta upp det på "Att göra..."

Vad är då steampunk? Det är en blandning av sci fi och fantasy skulle man kunna säga. Det mest typiska draget för de som klär sig som steampunk är...

The Goggles!!!!!
Har dock inte själv gjort mig några än, har som varit sjuk =p
Klädstilen påminner mycket om det viktorianska England, med stora kläningar och höga hattar, ingen modern teknologi utan ångmotorer är en stor del av det hela, lika så luftskepp och galna vetenskapsmän. He he he he.
Klockor och kugghjulsmaskiner är ofta avbildade och även vapen som svärd och pistoler finns blan rekvesitan.
Kläningen jag menade idag Mich:
Och när jag var sjuk... eller helgen innan.. Gick jag omkring i vårt hus och fotade lite saker med dragning åt Steampunk. Här kommer några bilder som nästan blev bra :o
Både mamsen och papsen gillar antika möbler så vi har en del av den varan. Den här står just utanför mitt sovrum. Den har tyvärr inga lönnfack (jag har sökt igenom den grundligt) men den rymmer en hel del!
Pappas klocksamling. Jag tror till och med alla funkar!!
Och vår vedeldade panna som värmer upp vatten som sedan värmer vårt hus och ger oss varmvatten =D

Fortsättning följer!
...Någon gång i framtiden ;)

Inga kommentarer: