29 aug. 2009

Klassfest

Yes, vår första klassfest, det dröjde ända till trean innan någon drog ihop oss. Men med tanke på att vi är 27 personer i klassen, inte särskilt många som festar till och börja med och ingen riktigt typisk partyfixare... trodde jag i alla fall, så är det kanske inte så konstigt.
Först grillade vi tillsammans och hade trevligt nere vid älvskanten för att fly undan regnet in i det magnifika huset.
Trots att jag inte hade köpt med mig någon egen sprit, tycker det är alldeles för dyrt, blev jag sisådär lagom onykter. Och med tanke på att jag i princip, för tillfället, inte har en droppe överflödigt fett på kroppen tyckte jag att det var ganska konstigt... Undra från vilken sida av släkten jag fått det ifrån...
Den här festen gör mig ännu mer pepp på klassresan nästa vecka, fjällvandra månda, tisda, onsda, bada i badhus på onsdag och inakordera oss i jeckviksgården... myspys, för att på torsda fara till Norge och hem via några studiebesök på freda. Ska försöka få tillgång till lite bilder så fort som möjligt men men.
Och på tal om ingenting så har björkarnas löv börjat gulna, skrivandets årstid nalkas.

Inga kommentarer: