20 apr. 2009

Orkesterresa- Inspirationsresa

Lördag, 00.02 kör en buss ut från musikskolan, Skellefteå med siktet inställt på den tyska ön Rugen och därefter vår vänort i Danmark. Jag kommer inte att berätta allt som hänt här. Jag kör ett urval med temat romanskrivning!
Som jag redan berättat skriver jag bäst när jag är bland folk, dvs har någon att visa mig duktig inför. Under denna resa har jag hunnit skriva nästan tretti sidor i min A5-anteckningsbok! Kladd, inte finskrivet på något sätt.
Rugen var ett smörgåsbord av fantasyinspiration. Klippor som stupade ner i havet, kalkstensvita klippor (Königsstuhl), mystiska bokskogar (se ovan). Ja, hela stället tilltalade min fantasi!

Det här är ett hus i staden där vi bodde, Sellin, och jag skulle verkligen vilja ha ett hus med den här utformningen! Ganska stort och med ett torn!!!!!
Inhandling av en idé-anteckningsbok som matchar min personlighet (och min blogg XD)
Jag och Cajsa gick ut och satte oss för att skriva (jag) och rita (hon) när vi var i Lökstör, Danmark. Här håller hon på att vika ihop en av handukarna vi satt på. Myspys!!!
På färjan från Fredrikshavn till Göteborg hittade jag ett krypin i ett fönster bredvid de tre Nitend Wii's. Det här är inloppet till Göteborg från där jag satt =D
Just norr om Gävle, mycket är vacket men en solnedgång i kall, gles tallskog tilltalar mig mest. Det var otroligt vackert och i morse 03.36 anlände vi tillbaka till musikskolan. Vi hade spelat åtta (?) konserter, åkt buss i, vaddå, två, tre dygn? och var jätte trötta. Men envis som man är masade man sig iväg med 07.50- bussen till en skoldag lite flummigare än vanligt.

På återseende mina högt ärade vänner, livet är underbart!

Edit: Allt är som vanligt taget med min inte så fantastiska mobilkamera, håll till godo. :p

2 kommentarer:

liviaro sa...

Rügen och Løgstør om jag får be ;)

Evelina sa...

Kan inte skriva så... XD