21 apr. 2009

Anteckningsböcker, sömn och engelska

Höll på att dö idag... bildligt alltså. Var så SJUKT trött efter resan.och självklart prackade våran engelskalärare på oss massa läxa! Vi ska ha uppsatsskrivning i engelska B nästa vecka och det är inte lite de förväntar sig... Men vi har i alla fall fått veta temat. Det ska tydligen vara något som tilltalar ungdomar och ligger i tiden. Vad fick vi? KÖN! Skillnader mellan män och kvinnor! HATA!

Som om molnet i ens huvud inte kunde bli tätare. *Suck*

När jag kom hem åt jag (jepp, jag åt, jag har lovat Malin och Cajsa att jag inte ska bli något anorexiabarn) gjorde matte i en timme. Såg lite på kemin och tvingade mig att kolla på engelskan...

För det är så här: Min familj är lite konstig när det gäller språk. En av mina bröder hade dyslexi när hann var liten, stammade, MEN: Nu kan han utan problem utala sig i teve och skriver för en politisk tidning. Snacka om prestation. Min andra bror är mer 'laid back', gillar språk, bott i Frankrike i typ sex år där han även läste japanska, och bor nu i Sydkorea med sin flickvän. Och pratar redan ganska bra koreanska. *avundsjuk* Pappa har inte stavat fel på ett ord sen högstadiet, han kan hjälpligt typ tie språk och är den som utan förvarning kan hålla tal inför en stor publik.
Mamma är svenskalärare men mer normal. Morfar stavar kom med två M och kan inte läsa tyst... Farfar var lärare...
Jag har skrivsvårigheter (men inte lässvårigheter så det räknas inte som dyslexi) men en farligt livlig fantasi.

Så min familj har väldigt invecklade relationer till språk. Jag, som hoppas att en dag bli en stor författare kunde med nöd och näppe kravla mig över G-gränsen i franska. Och det tack vare min fransktalande bror. Och nu engelskan. Jag hoppas att jag får G... men det borde jag kunna prestera... men det skulle inte sitta så fel med ett VG....

Iallafall. idag var min svenskalärare+bibliotikarie till mor på läromedelsvisning. Vet ni vad det betyder?

GRATIS PENNOR OCH EN NY SNYGG SKRIVBOK!!!!!!!!!!

Tack och hej från mig
På återseende

1 kommentar:

Malin sa...

Därför tar man sovmorgon om man kommer hem 4 på morgonen :P
de gjorde jag iaf :)

Bra att du äter, du håller vad du lovar :D

Jag har också engelskan imorgon :) de kommer säkert att gå bra för dig :) men lycka till iaf
<3

kram på dig <3