1 okt. 2013

NaNoWriMo

Så, jag har haft ett uppehåll både på blogg och skrivarfronten men från och med idag blir det ändring på det. Det är nämligen så att November är National Writing Month, NaNoWriMo. Men då jag kommer ha fullt upp i November så tar jag det i Oktober istället. Dvs, jag börjar idag! Vad är då nanowrimo? Jo, det är en utmaning att skriva 50'000 ord på en månad. Så min plan är att försöka skriva klart Lindonwing under oktober. 

Mitt mål är 30'000 ord och mitt hopp är femtitusen. För att klara detta blir det 1000-1650ord per dag. Jag kommer dö XD

Jag kommer även uppdatera bloggen varje dag under oktober. Förhoppningsvis ger detta mig en rutin så att när fruktade november kommer så kan jag ändå skriva.

Varför har jag haft skrivkramp då? Jo, det är så här att jag läser universitetsmatte del tre nu. För ingenjörer... Vilket gör att jag inte har använt min fantasi särskillt mycket. Utöver det så har jag varit i krig med mitt manus, tvivlat på min egenförmåga och tappat sugen. Men nu när det är överstökat och jag tagit mig igenom det är det dax att skriva klart detta projekt. Om inte annat bara för att visa för mig själv att jag kan avsluta något jag påbörjat.

Önska mig lycka till

Inga kommentarer: