24 mars 2012

Gyckelredskap = Leksaker

Äntligen har vår beställning kommit! Woohoo!

I Phire, min gycklarförening är jag och en annan tjej något av märkesnördar när det gäller LED-redskap
(leksaker). Jag är besatt av Flowtoys och Gecko av Concentrate. Båda har effekten att man kan byta LED-enheterna (det som lyser) mellan sin stav och sina poi.

Concentrate har
fördelen att de stavarna går att få på 5 cm när den längd man behöver. De har även alla färger i samma LED-unit.

Flowlights som är ljusenheterna jag älskar har fasta färger med tio olika lägen som blinkar i olika mönster som blir väldigt fina när man snurrar sina redskap (hurmleksaker). Det jag speciellt gillar med Flowtoys är att de går att bygga om till olika saker. Nackdelen då är att längder på stavar och rör bara går att få på en unit när.

Staven du ser på bilden kan jag
förvandla till en tredelad stav med hjälp conectors (dock har jag bara två, skulle behöva fyra för det) eller två klubbpoi (vilket jag kan!)

Flowlights går även att använda som handtag till mina
kristallpoi. Detta gör att i mörker kan åskådaren se om man gör avancerade handrörelser och det är enklare att göra trick bakom ryggen. Jag är så sjukt pepp på minishowen vi ska ha på tisdag!

Inte med eld utan med LEDredskap
(hostleksakerhost)

Inga kommentarer: