29 juli 2011

Ett år senare

om någon läser detta så säger jag till dig: tack för att du finns!

jag har inte skrivit här på drygt ett år!!! helt sjukt. Mycket har hänt men mycket annat står också stilla. Mitt skrivande går fortfarande långsamt men jag har satt en deadline för första gången. 15 september,om en liten dryg månad ska jag ha skrivit klart slutet på Sawaels irrfärder. Därefter väntar nog ytterligare ett år av bearbetning och finslipnig. Så den 15/9 2012 när min bästa vän, illustratör och största fan fyller 21 ska det finnas en färdigskriven bok.

jag har ett underbart sommarjobb hela sommaren, bokstavligt, ingen semester =( men jag är ute i skogen och sysslar med det jag utbildar mig inom, geologi. malmgeologi för att vara mer specifik. Mysigt folk och jag har blivit riktigt brun efter det soliga vädret =)

Att skriva blogg är något jag saknat. jag vet inte varför det upphörde men jag antar att det beror på att jag varit lite nere under det gångna skolåret. Saknat mina vänner så mycket ;) Tur att telefoner och facebook finns XD

Lindonwing går det lite så där med, problemet där är att jag inte har något egentligt slut och från att gå till att vara en liten kort mysig steampunknovell på sisådär 30 A4 är det nu en story som utspelar sig under flera år. otroligt intressant men jag kommer nog inte dra igång med ett så stort projekt nu. ska få ner den på novellnivå igen om ett tag.

Om jag någon gång blir arbetslös kommer jag skriva så fingrarna blöder, jag lovar. =)

Jag har även gått med i en sida som heter kapitel1.se som verkar riktigt mysig.
Det år som gått har nog varit min version av ett sabbatsår, inte gjort specielt mycket mer än att ha varit kär och gått på föreläsningar.

Längtar efter att höra om någon kommer kommentera, lovar att svara och updatera inom en vecka. Tack och hej från den återuppstående månskensförfattaren. *bugar djupt*

Inga kommentarer: