12 nov. 2009

Torsdag: En bra dag!

Fast egentligen inte hela dagen... Hela dagen har jag suttit på nålar eftersom min bror ringde i morse och sa att han och hans flickvän nu var på BB! Först när när jag var på väg till SSB-repet började kände jag den vanliga torsdagsglädjen. Sju minuter innan jag kom fram till musikskolan ringde mamma och sa att Joel och Ana-Maria hade fått barn!

JAG ÄR FASTER!!!

Vi hade förlängt rep, med lång paus mitt i med varmkorv. Inte tillräckligt lång för att hinna prata omkull alla mina kompisar där, men nästan. (Eller vad säger du Mich?)
Efter repet fick jag skjuts av bastrombonisten till Pingst där Gospel-repet redan hade hållit på ett bra tag(1 1/2 timme) men det var förlängt och jag fick min veckodos av körsång.
Vi fick springa lite tidigare därifrån för att hinna med bussen men men... Fast det slutade med att vi inte åkte med bussen. Vi (Jag,Lillan och Lillans lillasyster) lyckades få skjuts av vår vän (bastrombonisten) som var ute och sladdade i all sköns ro. =p
Vägen hem gick fort, fast när vi väl var där bestämde vi oss för att ha lite kul bland kvarteren XD
Det var länge sen jag haft så kul. Blivit faster, spelat/sjungit från 16.30 - 20.45 och sladdat omkring i nästan 40 min på det perfekta väglaget som nu råder. =D

Det blev inte alltför mycket skrivande idag även om det hann bli några sidor på min nyaste novell. Den heter Lindonwing och är faktiskt på svenska... tror jag ska ändra titeln sen någon gång... Och det är i alla fall en liten steampunk novell/roman. Till den här använde jag många av de scener jag hittade på för några år sen och även några lappar ur mitt idéskrin. Det är väldigt lite nytt jag gör, förutom att nedteckna den, för att se hur bra jag kan arbeta utifrån mina små idé-lappar.
Den kommer troligtvis inte publiceras här då jag ägnar min "dataskrivtid" åt Sawaels irrfärder.

Kör så försiktigt ni vågar högt ärade vänner och på återseende... Då troligtvis med nästa del av Sawaels irrfärder.

Inga kommentarer: