13 juli 2009

Att ta tag i sitt liv

Jag har tänkt på det länge, allt jag borde göra och allt jag inte gör... Men nu har jag äntligen börjat!!! Eller det var någon vecka sen nu...
Jag har alltid kollat lite snett på träningsDVDer och sånna saker. Sagt för mig själv, varför bara inte ge sig ut och springa? Nå nu måste jag medge att jag själv köpt en träningsbok... Och jag älskar den. Sju magiska minuter, två träningsprogram, vardera sju minuter för morgon och kväll. Otroligt lätt och det ger i princip genast resultat. Det är tai-chi, yoga, qi gong och fitness blandat. :D
Jag köpte även en annan bok som heter "Få det gjort" passande eller hur? Har inte kommit mer än förbi andra kapitlet men den har redan hjälpt mig jättemycket. Dock är den skriven för typ vuxna med barn som vill vara projektledare... Men det gick ganska bra att styra över den på mig. ^^
Men... Det finns alltid ett men. Min arm (den "misshandlade") har börjat göra ont när jag sträcker ut den, antagligen på grund av morgonens 7 minuter... Så jag smet in på kamsport.se/forum och frågade vad de tyckte jag kunde göra. Svaret löd (väldigt förkortat) köp en powerball, så det gjorde jag och snacka om att man får träningsvärk fort! En till två minuter med det där lilla klotet så fort man kan och armen i princip skakar... Men då snackar vi höger, har inte riktigt fått till rörelsen med min problemarm.

Och nästa sak är att jag har börjat spåna på födelsedagspresenter till mina ursöta vänner!!! Jag tror de kommer gilla dom =D
...Tror dock inte jag kommer hinna klart i tid ^^;
Jag har även lagt novell numero 2 på is tills vidare, kända att jag inte kunde få till historien riktigt etftersom jag sitter fast i novell 1, Evighet. Jag har även börjat fortsätta på mitt utkast till Sawaels irrfärder och insett att om jag ska få ihop slutet behöver Irowael och Sawael en viljestark syster. Och det är Miwaeli, kallas för Meli vilket hon hatar. Så nu håller jag på att skriva hennes historia även om "Slutprodukten" bara kommer att berättas ur Sawael och Irowaels synvinklar.

Inga kommentarer: